Blog

  • Permalink Gallery

    Wdrożenie systemu ERP – księgowość, zarządzanie, handel

Wdrożenie systemu ERP – księgowość, zarządzanie, handel

Czy warto wdrożyć system ERP? Firmom z sektora MŚP wydaje się często, że zintegrowane oprogramowanie typu ERP przeznaczone jest dla dużych podmiotów i jego wprowadzenie w niewielkiej, kilkuosobowej firmie jest nieopłacalne. Tymczasem korzystając z uznanego oprogramowania i odpowiednio dobierając moduły systemu do prowadzonej działalności okazuje się, że oszczędności wynikające z wdrożenia systemu przewyższają koszty. Jak zatem wdrożyć ERP skutecznie? […]

Czym jest ERP?

Szybki rozwój firmy, efektywne planowanie zasobów i sprawne zarządzanie firmą – to marzenie każdego menedżera. Dzięki odpowiednim technologiom i wdrożonemu oprogramowaniu, jest to proces znacznie łatwiejszy niż by się wydawało. Dobrze dobrany, skonfigurowany i wdrożony system informatyczny pozwala nie tylko przyspieszyć procesy zarządzania i przepływ informacji, ale również oszczędza czas, pieniądze i ludzką pracę – najważniejsze zasoby firmy. Systemy ERP – bo o nich mowa – umożliwiają optymalizację procesów zachodzących w przedsiębiorstwie i wspomagają zarządzanie. Na czym polega działanie systemów ERP? I co przedsiębiorca planujący wdrożenie takiego systemu powinien wiedzieć? […]

Co podlega obowiązkowi remanentu?

Koniec roku to dla wielu przedsiębiorców czas, gdy muszą przeprowadzić remanent. Zadanie to jest bardzo ważne przede wszystkim dlatego, że jest jednym z podstawowych elementów pozwalających rozliczyć stan magazynowy. Zgodnie z przepisami przeprowadzić go musi każdy, kto rozlicza się na podstawie Księgi Przychodów i Rozchodów. Jednak nie wszystko podlega temu obowiązkowi. Które materiały na pewno muszą znaleźć się w corocznym wykazie? […]

Cztery zmiany w VAT w 2015 roku

Wkrótce nadejdzie nowy, 2015 rok. A wraz z nim pewne zmiany, które warto sobie przyswoić. Zwłaszcza, jeśli prowadzicie firmę i chcecie być na bieżąco z przepisami podatkowymi. Sprawdźcie, jakie cztery zmiany w VAT czekają na nas po pierwszym stycznia. […]

Grudzień 17, 2014|VAT|0 komentarzy|

Dlaczego warto rozważyć leasing?

Bez odpowiedniego sprzętu wiele firm nie jest w stanie odpowiednio się rozwinąć. Ale z drugiej strony, aby go kupić muszą się rozwijać i zacząć przynosić konkretne dochody. Na pierwszy rzut oka może to wyglądać na błędne koło, jednak na szczęście istnieje rozwiązanie tego problemu – leasing. […]

  • Permalink Gallery

    Świąteczne prezenty dla kontrahentów – czy można je odliczyć od podatku?

Świąteczne prezenty dla kontrahentów – czy można je odliczyć od podatku?

Już wkrótce Boże Narodzenie, a to oznacza, że w wielu firmach rozpocznie się gorący okres przygotowywania różnych upominków dla kontrahentów. Niektórzy stawiają na prostotę skupiając się na świątecznych kartkach, inni chcą pójść dalej dołączając np. drobny upominek. Ale co można w takiej sytuacji odliczyć od podatku? Warto sprawdzić, aby nie narobić sobie kłopotów. […]

Własna firma czy etat? A może jedno i drugie?

Czy zakładanie własnej firmy ma sens, jeśli pracujemy na etacie? Choć wiem jak szalenie brzmi ten pomysł, jest to z wielu powodów bardzo dobre rozwiązanie pozwalające każdemu z nas sprawdzić się w roli przedsiębiorcy. Mając zapewnione jednocześnie stałe środki na utrzymanie. […]

  • Permalink Gallery

    Samochód prywatny w firmie – co powinniśmy wiedzieć o rozliczaniu paliwa

Samochód prywatny w firmie – co powinniśmy wiedzieć o rozliczaniu paliwa

W wielu różnych sytuacjach zawodowych własny pojazd jest najskuteczniejszym i najwygodniejszym sposobem na przemieszczanie się po mieście. Na szczęście koszty związane z zakupem paliwa możemy odliczyć od podatku. Nawet korzystając z prywatnego auta. […]

  • Permalink Gallery

    Kalendarz przedsiębiorcy – kiedy płacić podatki oraz ZUS?

Kalendarz przedsiębiorcy – kiedy płacić podatki oraz ZUS?

Prowadzenie firmy to przede wszystkim dużo pracy związanej z pilnowaniem wielu ważnych terminów. Nie tylko płatności faktur, czy też pensji dla pracowników, lecz przede wszystkim należności do ZUS-u, oraz Urzędu Skarbowego. […]

Kiedy zakup odzieży roboczej można wpisać w koszty?

Niektóre zawody wymagają użycia przez pracowników specjalnej odzieży roboczej, której zakup znajduje się oczywiście w kwestii pracodawcy. W takich przypadkach wydatki poczynione przy tej okazji można często wliczyć w koszty prowadzenia działalności. Jednakże nie zawsze jest to takie proste i oczywiste, jak by się mogło wydawać. Dlatego warto sprawdzić, w których sytuacjach odzież robocza staje się kosztem uzyskania przychodu. […]